header

sábado, 25 de agosto de 2012

Rotselaar Lake + 30 something degrees

Belgian summer has a reputation, and not a good one. I guess the weather gods smiled at me again cause this has been the best summer of the last few years but 30 something degrees in a country like Belgium means being outside as much as possible cause A/Cs are not common around here. People keep telling me that I must be adapted to this weather but truth is, Maracaibo is the coldest city in Venezuela (old joke..A/C everywhere). El verano belga tiene una reputación que no es precisamente buena. Me imagino que los dioses del tiempo me sonrieron otra vez porque este ha sido el mejor veranos de los últimos años,pero más de 30 grados en un país como Bélgica significa estar afuera lo más que se pueda porque los aires acondicionados no son comunes por acá. La gente me sigue diciendo que debo estar acostumbrada a este clima pero la verdad es que Maracaibo es la ciudad más fría de Venezuela (chiste viejo).

 Me and my friends from Spain decided to go to Rotselaar where there´s a lake with cold water to freshen up. The bus ride takes 15mins (aprox.) plus a 10 mins walk but it is worth it! The road was beautiful, green and there is a very beautiful old tower that looks like the ones in fairytales. I dont have a camera at the moment, so I could take a picture of it but thanks to Victor I have a few photos to share. Mis amigos de España y yo decidimos irnos a Rotselaar donde hay un lago con agua fría para refrescarnos. El bus tarda como 15 mins. más la caminata de 10 mins pero vale la pena! El camino es muy bonito, todo verde y hay una vieja torre bellisima que parece de cuentos de hadas. No tengo cámara ahora pero gracias a Victor tengo unas poquitas fotos para compartir. 

copai2  rl r6 r2 PicMonkey Collage2

My friends found my sunglasses kind of funny but Maria tried them on and they suit her! They even matched her swimsuit. That´s all for now, back to studying for an upcoming test. Wish me luck... A mis amigos le parecieron mis lentes un poco graciosos pero María se los probó y le quedaban super bien. Hasta le combinaban con el traje de baño. Esto es todo por ahora, y de vuelta a los libros porque tengo un examen pronto. Deseenme suerte...

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...